Makyaj Bazlarım


Merhaba! Bu yazımda sizlerle kullandığım üç makyaj bazımı paylaşmak istiyorum.


İlk konuğumuz yalnızca Rossmannlarda bulunan Catrice Cosmetics'in Prime and Fine Gözenek Görünümünü Giderici Parlama Karşıtı Makyaj Bazı.
30 ml tüp şişede olması hijyenik ve kullanışlı. 


Elime ilk sıktığımda beyaz kremsi bir yapıda olsa da cildime sürdüğümde şeffaf ve mat bir hale geliyor. 


Yağ içermeyen, matlaştırıcı bir formülü olduğu için yağlı ciltlere daha uygun. Benim karma cildimde daha sürerken matlaşması ürünü yaydırmayı çok zorlaştırıyor. 
Fazla ince olduğunu düşündüğüm yapısıyla gözeneklerimi doldurmadığı için fondöteni sürdükten sonra oluşan delikli görüntüyü engelleyemiyor.
Ben fazla sıcak olmayan havalarda, yani yüzümün pek terlemediği bir dönemde denedim bu yüzden kalıcılığı ve parlamaya etkisi hakkında yeterli bir yorum yapamayacağım.

Tam hatırlamıyorum ama 17 TL gibi bir fiyatı vardı. Oldukça uygun fiyatlı olsa da genel olarak benim istediğim amaçları yerine getirmiyor ve tekrar almayı düşünmüyorum.

Gelelim ikinci konuğumuz yalnızca Eveshoplarda bulunan W7 markasının Prime Magic Camera Ready Makyaj Bazına. 



Bu markanın birçok high-end ürüne muadili (hatta daha çok taklidi) bulunduğunu duymuştum. Bu baz da Smashbox'un makyaj bazına benzetiliyor. Bende o ürün bulunmadığı için karşılaştırma yapamayacağım. 
Yine 30 ml tüp (bu kez ürünü görebildiğimiz şeffaf bir) şişede.


Ürün açıklamasını okuyabilmek için etiketlerin yerlerini değiştirmiştim, o yüzden etiket yırtıldı. İlginçtir ki Türkçe etikette ürün açıklamasının çevirisi bulunmuyor. Sadece ithalatçı adresini basmışlar. Neyse, açıklamada gözenek ve çizgi görünümünü azalttığı ve cildi pürüzsüz hale getirdiği yazıyor. 


Ürün şeffaf ve silikon bir yapıda. Cildinize sürdüğünüzde kadifemsi bir etki yaratıyor. Yeterince sürdüğümde gözeneklerimi tamamen olmasa da kapattığını söyleyebilirim. Fakat dudak kenarlarımdaki çizgilenmeyi engelleyemedi (bunu daha hiçbir pudra ya da baz başaramadı). 
İndirimsiz fiyatı 34,95 TL. Ama indirimle daha ucuza aldığımı hatırlıyorum. Fiyat performans açısından bence başarılı ve bir şans verilebilir.

Son konuğumuz Nyx Pore Filler. Nyx markasını kendi sitesinden veya Boynerlerden bulabilirsiniz. Bu markayı cruelty-free olması ve çok çeşitli ürün yelpazesine sahip olmasından dolayı çok seviyorum.


20 ml tüp şişede. Fakat azaldıkça sıkmasını zorlaştıran sert bir şişesi var. 


Yağ ve talc içermeyen formülüyle gözeneklerin görünümünü en aza indirip pürüzsüz, porselen bir bitiş sağlamayı vaat ediyor. Üzerinde baz olarak, tek başına ya da makyajın üstüne sürebileceğiniz yazsa da ben sadece baz olarak denedim. (Diğer şekillerde kullanımını merak ediyorsanız yorumda belirtin ve deneyip size dönüş yapayım.)


Bildiğimiz bazlardan farklı bir yapısı var. Tüpten pıt pıt çıkıyor. Kesinlikle kremsi değil. Daha çok kinetik kum gibi. Parmağıma dökmeyi başarıp yüzüme sürmeye çalışırken zorlanmıyor değilim :D 
Cildime sürdüğümde krem gibi dağılıyor. W7'ınki gibi kadifemsi bir bitiş sağlıyor. Yoğun yapısıyla gözenekleri doldurabildiğini ancak yine tamamen kapatamadığını belirteyim. 

Ayrıca bu ürünü kullanırken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar var. Öncelikle uygularken  özellikle gözenekli bölgelere tampon hareketlerle uygularsanız baz gözeneklerinizi en iyi şekilde kapatacaktır. Bir diğer nokta ise ürün gözeneklerinizin oldukça içine nüfuz ettiği için makyajınızı sildikten sonra yüzünüze güzel bir peeling ya da gözeneklerinizi arındıracak bir maske uygulamanız gerektiği.
Fiyatı 42 TL. Ama diğer iki üründen daha az miktarda olup fiyatı daha yüksek olduğu için üçü arasında bunu önermem. Benzer etkiyi W7 ile de sağlayabilirsiniz.

Umarım yeterince açıklayıcı bir yazı olmuştur. Merak ettiğiniz noktaları yorum bölümünde sormaktan çekinmeyin. Şimdilik hoşça kalın.








0 yorum :

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.